Stora cyklar till stora tvillingar

Min man och jag hade bestämt att tvillingarna skulle få cyklar i födelsedagspresent. Vi orerade länge om huruvida de skulle få springcyklar eller cyklar med stödhjul. Till slut blev det bestämt att det var cyklar med stödhjul som gällde. 

För att portionera ut presenterna lite granna så fick det cyklarna någon vecka innan de fyllde. Min tanke var att köpa nya cyklar. Min man var klokare och började blocketsurfa istället. På en dryg helg hade vi lyckats köpa cyklar till båda två. Ludvig fick en blå och Agnes en rosa, precis som de hade önskat sig till priset av EN ny cykel. Blocket är bra.

Nu cyklas det friskt på uppfarten. Ludvig har kunnat cykla länge. Han knäckte tidigt koden på trehjulingen. Agnes har övat, men inte fått till det. Oj, vad v har övat och oj, vad jag har försökt olika metoder för att förklara hur man gör när man cyklar. Det har tagit sitt lilla tag, men det var nog först när cyklarna kom fram på dagis som hon knäckte koden.

Sen är det inte så lätt att få fart från början när man skall cykla på en stor cykel. Men med en lite puff så kommer de igång. På födelsedagen fick de dessutom en tuta att sätta på cykeln. Vilken tur att tvillingpappan hjälper till och monterar, för här ska tutas!

Lämna en kommentar