Agnes utan blöja

En magisk dag hände det och blöjan var borta. Lycka!

Det var lördag morgon den 13 april. Agnes gröna blöjor var slut. De enda blöjorna som fanns kvar var Ludvigs blåa. Det gick inte hem hos fröken A. Jag föreslog att hon skulle sluta med blöja då och börja med trosor istället, så hade vi löst problemet. Till min förvåning så köpte hon det konceptet rakt av.

Vi fick lite olyckor framåt kvällen, så då fick hon sova med blöja den natten. Dagen därpå var blöjan av igen och toalettbesöken fungerade bra, fast vi fick påminna henne ibland. Den kvällen vill hon absolut inte ha blöja när hon skulle sova på kvällen. Hon hade ju faktiskt lyckats sova utan blöja på dagen, så jag lät henne hållas.

Ja, så gick det till när Agnes blev blöjfri. Från en dag till en annan. Ingen blöja när hon ska sova. Ingen blöja när hon ska bajsa. Magiska unge. Visst väckte vi henne när vi gick och lade oss för att låta henne gå på toaletten ett bra tag. Men det slapp vi ganska snabbt det också.

Ludvig däremot är väldigt ointresserad av att bli av med blöjan. I början hade jag någon idé om att de skulle bli av med blöjan samtidigt. Jag har ju alltid synkat dem, i hela deras liv. Men det här var en sak som inte gick att synka. De är olika. De är olika mogna för olika saker. Och med facit i hand så är det skönt att ta en i taget. Nu är Agnes klar. Hon är blöjfri och superduktig på att gå på toaletten. Nu kommer utmaningen att få mister L blöjfri ockå. Han har börjat intressera sig lite smått, så vem vet, det kanske är inom räckhåll.

Agnes, toalettkungen!

Lämna en kommentar